تازه های سایت
پربحث ترین اخبار
پربازدید ترین اخبار
کد خبر: ۳۴۵۳۵
تعداد بازدید: ۱۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۳
پنجمین مرحله اردوی تیم ملی قایقرانی بادبانی در پایگاه قهرمانی بادبانی بندرانزلی آغازشد.
به گزارش مارین نیوز با اعلام فدراسیون قایقرانی، ملی پوشان قایقرانی بادبانی زیر نظر عمار رئوفی سرمربی تیم ملی در پایگاه قهرمانی بادبانی بندر انزلی برای حضور در مسابقات آسیایی تمرین می کنند.
مسعود جانی‌نسب از مازندران، شهاب خاتم و کیوان حسن زاده از آذربایجان غربی و محمد میلانی، علیرضا خطیب، علی سبیل گشتی، عرفان طالبی، عارف طالبی و نیما رهبری از گیلان ملی پوشان دعوت شده به این مرحله از اردو هستند که از اوایل هفته به مدت 21 روز در پایگاه بادبانی انزلی تمرین می کنند. 
ملی پوشان قایقرانی بادبانی خود را برای شرکت در رقابت های آسیایی جاکارتای اندونزی آماده می کنند. 


گفتنی است، قایقرانی بادبانی (سیلینگ) یکی از رشته‌های ورزش قایقرانی است که معمولاً در دریاها و رودخانه‌ها انجام می‌شود. این ورزش سابقه‌ای طولانی در تاریخ دارد و از گذشته، انسان با ساخت قایق با چوب و پارچه برای جابجایی در آب، از انرژی باد بهره می‌برد اما در عصر حاضر با پیشرفت فناوری، به قایق های پیچیده و سازمان یافته در دریانوردی تبدیل شده است.
مسیر مسابقات قایق های بادبانی بیشتر در دریاست و در این مسابقات، ورزشکاران به شکل یک مثلث مسیر مسابقه را در کمترین زمان و با کمترین امتیاز منفی در مسیری که با بویه های شناور بزرگ مشخص شده، طی می کنند.
قایقرانی بادبانی یکی از ورزش‌های المپیکی است که از بازی‌های المپیک تابستانی 1900 تاکنون، برگزار می‌شود.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و کمپ دائمی تیم ملی قایقرانی بادبانی در این شهر ساحلی مستقر است.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: